Saker jag avskyr att höra på konsum:
1. "Vad kostar den här?" Allvarligt, tror du att jag kan priset på alla varor i huvudet? Helt allvarligt?
2. - "Drogs kortet?"
- "Nej, du vänder på kortet."
- "Drogs det?"
- "Nej, du VÄNDER på kortet?"
- "Drogs det?"
- "Nej, du har remsan upp och ner."
- "Drogs det?"
- "Nej, det gick inte att läsa. Dra kortet lite snabbare och inte så hårt."
- " Drogs det?"
- "Mmm...." (Fast nej, egentligen)
Förvånansvärt många antal gånger/timma repeteras detta samtal.
4. "Ah, det är underbart att se en kvinna stå på knä sådär."
5. När en vara inte går in i kassan: "Åhå, den kostar gratis!" följt av ett förnöjt skrockande à la där-fick-jag-allt-till-det-riktigt-roligt.
6. - "Du, ja du ja. Jag var här för en timma sedan och handlade men rabbatten drogs inte! Här har du kvittot, titta själv får du se! Jag hade kupongen, ja, det hade jag allt!"
- "Rabatten står här ovanför summan. 1.50 kronor är avdraget efter kupongen."
- "Men usch vilket dåligt kvitto! Det där måste ni ändra!"
- "Oh ja, ett mycket dåligt kvitto! Jag fixar det tills imorgon..." Tror hon att jag har makten till det också? Över en hela matvarukedja? Jag måste ha sett frukstansvärt professionell ut..
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Vet du Bodil, här om dagen blev en herre så fruktansvärt ilsken på mig på konsum! Jag höll på att hjälpa en äldre dam att hitta surströmming, då grabbar han tag i mig och frågar var jag har matlagningsyoughurt. "ja, finns den inte i mejeridelen så är den nog slut tyvärr", svarar jag artigt. "Men jag tror att det går nog lika bra men turkisk youghurt" då fräser han åt mig "Tror och tror! arbetar du inte här? För i helvete får ni inte lära er något?!" Så går han till kassan och skäller på henne för att dom inte har bättre introduktion för sina anställda. Som att man kan lära sig allt om youghurt eller alla andra produkter.
Bodil jag tror verkligen att det blir superbra för dig att få vara ledig en stund nu. Och i övrigt brukar jag också fråga vad varor kostar :| Inte för att jag tror att man ska kunna det i huvudet, utan för att jag vill att de ska kolla upp det..
nummer 4 var verkligen avskyvärd!! Den har jag turligt nog sluppigt. Jag förundras över alla typer som finns och hur lite de förstår om hur allt funkar. Utskällningar får man när de slår fel kod, när de har spärrat sitt eget kort, när dom lyfter i ena änden av wienerlängan så att den går i två delar "den där ska vi ha rabatt på, dom vet ju inte hur man bakar på det här stället" - Ja vad kunderna än ställer till med så beror det såklart på sommarvikariernas okunskap.
Skicka en kommentar