söndag 7 oktober 2012

Györ

Igår tog vi en spontanresa till närliggande staden Györ och gjorde lite sightseeing och shopping (jag hittade H&M!). Det var en mysig stad som behållit sina gamla rötter med små snäva gränder, gamla kyrkor och statyer och caféer och pubar som trängdes på torget. En av mina klasskompisar är uppväxt i stan och han visade oss runt. Vi knatade och knatade och när vi behövde vila tog vi en glass i finvädret eller kröp in i en lite pub för en öl.

När vi kom hem 12 timmar senare "belönade" vi oss med vin inne på Astas rum. Aaron agerade lekledare och vi lekte diverse lekar fram till fyra på morgonen. Idag är jag lite mosig men på gott humör! Jag har inhandlat alla ingredienser till kanelbullar och senare blir det baka av! Hade inte tid att göra dom i torsdags på Kanelbullens dag.

Jag hörde att den första snön har kommit där hemma? Här går jag fortfarande utan jacka och svettas ändå. Äpplena och päronen är perfekt mogna på träden och löven börjar sakta en efter en dala mot marken.

Utanför stadshuset i Györ.
Minigänd


Inga kommentarer: