fredag 26 oktober 2012

Höst

MinAnteckningsbok har nästan börjat samla damm. Jag ber om ursäkt. Jag har inte vetat vad jag ska skriva om. Kanske att jag mår bra? Att jag fortsätter att gå i skolan, på lektioner, prov och seminarier? Att vädret börjar bli kallare och våtare men att allt är åh så vackert? Att jag var hemma på en snabbvisit men att jag just nu föredrar mitt Veszprém?

Jag och min vän Ákos tog en tripp till Balatonsjön igen i tisdags. Jag var där i början av min vistelse, när det fortfarande var sommar. Nu hade alla träden bytt färg och promenadstråket var fullt av röda/gula/bruna löv som prasslade torrt när jag gick på dem. Solen värmde fortfarande och många familjer gick runt med en glass i handen. I hamnen fanns fina segelbåtar och runt omkring dem simmade ett tjugotal vita svanar och några änder. Efter en kall och regnig helg i Sverige var det precis vad jag behövde. Att bara få ta en kaffe på en uteservering intill vattnet kan göra susen.

Promenadstråk, svanar och höstträd.

Balatonsjön

Inga kommentarer: