torsdag 13 september 2012

Det knatar på

Dagarna är fortsatt sköna här i Veszprém. Vi tar det ganska lugnt och går lite på stan, spelar bordsfotboll och har grillkvällar. Jag börjar bli snäppet bättre på bordsfotboll nu och gör inte alltför många självmål längre.
Ikväll bestämde jag att det var min tur att laga mat då vår kompis Aron alltid är den som brukar laga stormiddagarna. Dock är jag oerhört förkyld så jag ska försöka att inte hosta alltför mycket i maten och smitta ner alla andra.
Jag vet att jag borde sitta inne några kvällar och bara ta det lugnt men när de andra grillar, gör hemgjord sangria och spelar bordsfotboll på puben Guesti vill ju jag också vara med.

Jag har dock hunnit med en lektion, en hemläxa och ett seminarium redan och det känns mycket bra att ha startat i alla fall en kurs. Men kursregistrering och allt görs nästa vecka.

Dagens nya ungerska ord är Diak = Student.

Inga kommentarer: