tisdag 25 september 2012

Födelsedag!

Så vi hade storkalas för Diana med mängder av pizza, tårta och öl. Jag hade köpt ballonger och pyntade köket. Jag hittade även 24 stycken tårtljus i Tesco. Vi släckte ned köket och tände alla ljusen och sjöng i kör inför en rodnande Diana.

Vi gick sedan vidare till vårt favorithak för att spela cso-cso. Vi kom precis innanför dörrarna när regnet började ösa ned. Jag träffade en grupp killar som tydligen avgudar Skandinavien och kunde till och med prata lite svenska. De blev överlyckliga när de insåg att jag var svensk.

Senare bar det av i regnet till Canyon och vi dansade skorna av oss. Då klockan var fyra på morgonen hade vi nästan dansgolvet för oss själva. Alla blev helt häpna när jag hela tiden köpte mina egna drinkar. Tydligen är det nästan alltid en kille som köper tjejens dricka, mycket mer vanligt än i Sverige. Killarna som avgudar Skandinavien tyckte att det var helt otroligt och jag fick nog in några fler pluspoäng för Skandinaviens fördel.

Det sista stoppet blev Sport för en kvällsmacka (morgonmacka?). Jag stupade i säng klockan sju imorse och vaknade tre timmar senare när min söta städerska försiktigt knackade på dörren.

Och då det är tisdag idag så höll jag mitt vanliga yogapass om än något mer inriktat på sakta rörelser och mindre styrka. De flesta som var där hade varit med på födelsedagskalaset så jag ville inte köra på för hårt. 

Mina hjälpande händer vid tårttillverkningen.

Inga kommentarer: