tisdag 18 september 2012

Sport up your life!

Hej igen kära publik!
Idag har varit en lat dag som så många andra dagar. Vädret var varmt och soligt så efter frukost/lunchen gick vi in till stan för lite ärenden. Jag fick mina favoritskor omklackade och lagade för 60 kronor vilket är mer än bra.
Idag var dock en stor dag för mig då jag skulle ha min första yogalektion för andra studenter. Jag har suttit och pillat på det ett par dagar nu och det kändes kul att börja med yogan igen. Jag fick med mig några tappra soldater från min Erasmusfamilj. Så från och med nu har jag yogalektion varje tisdag. Synd bara att deras yogamattor är typ liggunderlag och halare än bananskal. Men det löser sig sa hon som sket i vasken!

Alla ungerska studenter måste delta i tio aktivitetstillfällen per termin vilket egentligen är helt fantastiskt. Det finns ett brett utbud av sporter från fotboll, aerobics, rodd, löpning, yoga (såklart) etc. För varje gång de går på en aktivitet så får man en "signatur". Det är faktiskt en bra idé att anamma i Sverige. Fetman ligger inte långt bort trots allt.

Ikväll ska vi ha "familjemöte" och troligen någon pub eller så efter det. Ölen är redan öppnad och middagen intagen. Jag är redo för kvällen!

"Och så andas vi in med näsan..." 

Inga kommentarer: